zaterdag 18 oktober 2014

10 tips voor verzorgde handen en voeten


 Dag beauty's vandaag zijn we zaterdag.
Ik zie dat de zon mooi begin door tekomen.
Want zou graag de kleertjes van ons buiten hangen nu we nog kunnen.
Zoals ik gisteren zei heb ik veel inspiratie opgedaan.
En ga een kleine verandering doen op mijn blog.
Iets heel anders.

Paar jaar geleden als ik nog op school zat 2tot3 middelbaar.
Heb ik mani- en pedicure geleerd.
En sommige dingen weet ik nog goed.
hier krijg je beetje tips van mij.


Vandaag geef ik jullie 10 leuke tips dat je thuis kan doen als je lekker wil thuis zitten of niets te doen heb.

1 Draag niet elke dag hoge hakken!
Je hoeft niet in te boeten aan elegantie: hoge hakken mogen zeker ( ze zijn zelfs goed voor de voetspieren).
Maar afwisselen met lage hakken en platte schoenen vermindert de kans op eelt.
2 Verzorg je voeten!
Ze brengen ons overal naartoe, dus verdienen die voetjes ook wel wat respect.
Concreet: scrubben, eelt wegvijlen en goed hydrateren.
Met een rijke voetencréme.
Het liefst vlak voor bedtijd, en dan eventueel slapen met een dun sokje aan.


3 En ook je handen!
Ook zij verdienen geregeld een scrub en goede hydratatie.
En ook de nagels kunnen wat extra's gebruiken.
Vingernagels hebben een goed evenwicht tussen olie en vocht, maar dat oliepeil dreigt weleens te zakken.
Smeer de nagelriemen geregeld in met avocado-olie of met een andere product voor je nagelriemen.
4 Nooit schudden met het flesje!
Het is verleidelijk: even schudden met het flesje nagellak om alles goed los te krijgen.
En soms kunnen de pigmenten inderdaad een kick gebruiken, zeker als het flesje al lang niet meer gebruikt is.
Maar dan rol je het beter heen en weer tussen de handen.


5 Begin met je slechte hand!
Alle rechtshandigen zullen het beamen: de nagels van die rechterhand laten zich niet zo gemakkelijk lakken.
( voor de linkshandigen: omdraaien maar!)  Maar je moet het ook zelf ondervinden als het lukt voor u.
Want dat tel het meest als jij maar u eigen nagels kan lakken.
6 Blijf weg van randen en riemen!
Op nagelriemen hoort geen nagellak: het ziet er niet uit en het komt sneller los.
Voor het mooiste effect blijf je sowieso best weg van de nagelranden.
Zeker als je hele brede nagels hebt: door die randen ongelakt te laten, worden ze optisch vergroot.


7 Lak elke nagel twee keer!
Dan is het resultaat mooier, glanzender en egaler.
Maar tussendoor mag er niet gepauzeerd worden: als je te lang wacht met laaf twee, loop je het risico dat de twee lagen niet goed aan elkaar hechten en dat alles dus sneller loskomt.
8 En houd je dan een uur gedeisd!
Juist ja: een uur of iets minder gelang van de nagellak zelf.
Dan pas kun je absoluut zeker zijn dat de nagellak 100procent droog is en tegen een stootje kan.
Lak je nagels s'avonds, voor je naar een film begint te kijken.
Maar blijf dan wel van de chips en popcorn af.
En op voorhand naar toilet.


9 Ga niet voor goedkope !
Ik wil zeggen neem geen van goedkope nagellakken zoals van op een markt of avondmarkt.
Want ik kan daar van meepraten.
Ze kosten 1euro en wilde ze gebruiken en ze waren erg slecht.
En daarvan was ik super ontgoocheld.
Ze zagen leuk en toffe kleuren maar tot ik ze gebruikte dan was het anders plakken niet goed lakken gewoonweg ieuw!!
Je kan wel van essence catrice en noem maar op wel kopen daar geen klachten van.
En denk dat je daar ook zo overdenk van essence catrice en die andere merken.
10 En als laatste verwen jezelf ook af en toe !
Want iedereen verdien dat wel eens.
Want je voeten en handen gebruik je erg veel en dat moet je met eer behouden.



Hopelijk heb je ervan genoten van mijn 10 tips en tricks.
En kan je zelf gebruiken bij u partner of vriendin is gewoon voor iedereen bedoeld.
En voor kleintjes masseren want ik doe veel massage bij mijn kleinste haar voetjes en kan ook nog is van genieten van haar kleine schattige voetjes.
En haar handjes worden gemasseerd elke week.

Maar kijk ik zal jullie nog laten genieten van een toffe zaterdag.
Daag meiden xoxoxo

Geen opmerkingen: